12/02/2012

Info Terkini

Perghh, dah berhabuk blog aku ni rupanya, lama tak update. Since aku buat projek jutaan ringgit ni, suka hati je aku tinggalkan blog kesayangan aku ni. Hohoho..kesian. Tak apa,sekarang ni aku dh banyak masa, projek aku pun dah jalan, so aku akan update selagi aku mampu.

Baiklah, nak dijadikan cerita, memandangkan aku ni terlalu banyak masa, siang tadi saja je pergi cuci mata tengok-tengok kereta kat jalan Cheras. Aku ingat nak sambar Vellfire sebijik. Teringin nak pakai MPV pulak ( rasa macam aku ni dah tua ). Pusing punya pusing terjumpa la satu. Kira ok lah dalam erti kata lain AKU BERKENAN! Harga kira ok la untuk tahun 2011 RM255k. Itu belum diskaun lagi. Mileage baru 28000km. Aku ada jugak terfikir may be diorang ada adjust bagi rendah mileage tu. Ahh lantak lah,aku peduli apa.


Lebih kurang macam ni la rupanya Vellfire tu

Seingat aku last aku pergi showroom mase aku nak sambar Spider sebijik. Harga taknak la aku mention kat sini. Pandai- pandai la carik.heheh. Best ooooo kereta ni. Ishhh makin merapu pulak pagi-pagi buta ni.

Oklah..aku rasa cukuplah aku merapu merapan ( boleh pakai ke perkataan ni?). Aku rasa nak cerita sedikit la pasal salesman yang jual kereta ni. Bukan aku nak hantam, cuma aku nak tujukan kepada segelintir yang newbie ni, kalau boleh study lah cikit pasal kereta yang korang nak jual tu. Mungkin nasib aku dah kot. Asyik terjumpa je dengan org macam ni.

Aku ni suka tanya pasal performance kereta. Tak kira la kereta apa yang aku tengok. Ini tak, belum apa-apa dah cerita pasal loan. Pund*k betol. Hahaha kan dah kena carut. Ambik kau sebijik! Ala aku tanya pun yang basic-basic jer. Kereta tu pernah ada customer complain ker? Tangki minyak berapa liter boleh isi? Dari segi  spare part macamana? mahal ke tidak? Safety part macamana? Fuel consumption ok ke tidak?

Last sekali dia tanya aku balik, BANG,MACAMANA?JADI AMBIL KE TAK? P*ndek, aku terus blah. Hahaha,jahat giler aku. Ok dah. Aku nak tido!

No comments: